Poniżej zamieszczam linki do odpowiedzi na interpelację poselską skierowaną do Ministra Skarbu Państwa Pana Mikołaja Budzanowskiego w sprawie niektórych zagadnień związanych z obsługą techniczną statków powietrznych Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. (PLL LOT) w szczególności Boeinga 787 Dreamliner
Linki do odpowiedzi:
Skydrive: http://sdrv.ms/ZkWSRg
Gogle drive: https://docs.google.com/file/d/0B6M8tlJwJxImOXRzcE44WWtUQW8/edit?usp=sharing
oraz link do treści powyższej interpelacji:
http://jerzypolaczek.pl/aktualnosci/interpelacje/495-lot-techniczny
Treść interpelacji
Pan Mikołaj Budzanowski
Minister Skarbu Państwa
Interpelacja poselska:
w sprawie niektórych zagadnień związanych z obsługą techniczną statków powietrznych Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. (PLL LOT) w szczególności Boeinga 787 Dreamliner.
Szanowny Panie Ministrze,
Aktualna sytuacja związana z uziemieniem przez amerykańską federalną administrację lotniczą (FAA) wszystkich statków powietrznych Boeing 787 – Dreamliner (B 787), stwarza potężne napięcia w utrzymaniu aktualnej oraz planowanej siatki połączeń przez PLL LOT S.A. w 2013r. Istotnym tego aspektem są kwestie obsługi technicznej statków powietrznych jakie posiadają PLL LOT, w szczególności dotyczące nowego samolotu Boeing 787 – Dreamliner.
W związku z powyższym zwracam się do Pana Ministra o zajęcie stanowiska i odpowiedź na następujące pytania:
1. Jaki podmiot obsługuje od strony technicznej nowy typ samolotu w posiadaniu przez PLL LOT tj. B 787?
2. Dlaczego Minister Skarbu Państwa zezwolił na to, aby obsługą B 787 nie zajmowała się baza techniczna PLL LOT – wyodrębniona w 2010r. przez odwołanego prezesa „spółka córka” AMS-LOT?
3. Jakie poniósł PLL LOT wyodrębnione koszty obsługi i napraw B 787 przez zagraniczny podmiot w okresie grudzień 2012 do końca stycznia 2013r.?
4. Czy PLL LOT ma hangar na B 787 a jeżeli nie, to dlaczego i kiedy będzie miał go do dyspozycji dla tego typu statku powietrznego będącego na stanie PLL LOT?
5. Czy PLL LOT otrzyma (od kogo?) samoloty zastępcze na czas postoju B787 w związku z jego uziemieniem przez FAA?
6. Czy PLL LOT ubezpieczyły się na wypadek takiej sytuacji? Jeżeli nie, to kto za to odpowiada i czy Minister Skarbu Państwa wyciągnie wobec osób za to odpowiedzialnych konsekwencje?
7. Czy PLL LOT będą oddawały (ewentualnie kiedy?) Boeingi 767 (B767)?
8. Jak PLL LOT zapewni ciągłość działalności operacyjnej przy ewentualnym oddawaniu B 767 i zwalnianiu pilotów z B767 – przy jednoczesnym uziemieniu na czas nieokreślony B 787?
9. Czy PLL LOT ma zagwarantowane odszkodowanie (od jakiego podmiotu?) za czas przestoju B 787 adekwatne do poziomu ponoszonych strat? Jeżeli nie, to kto za to odpowiada i czy Minister Skarbu Państwa wyciągnie wobec osób za to odpowiedzialnych konsekwencje?
/-/ Jerzy Polaczek