Portal nakolei.pl w grudniu 2011 roku informował, że rozkład jazdy intercity który był ułożony w ostatnim miesiącu roku i zaakceptowany przez ministra Nowaka jest już nieaktualny (patrz: Rozkładowa kompromitacja ministra Nowaka) .
Pisałem niedawno o dezorganizacji Urzędu Transportu Kolejowego, który do tej pory nie ma szefa a jest to krajowy organ nadzorujący bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
„Moja najkrótsza ocena tu i teraz Urzędu Transportu Kolejowego:
Powołanie prezesa UTK bez doświadczenia kolejowego i praktycznego
- Zwolnienie prezesa UTK gdy on odwołał dyrektorów oddziałów
- Wiceprezesi nie mają uprawnień (ludzi pod sobą)
- Brak funduszy i szkoleń kadry w UTK
- Brak specjalistycznej kadry do nowych wymagań europejskich
- Zarobki w UTK dużo niższe niż pracowników na kolei które się kontroluje
- Braki etatowe w stosunku do nowych zadań
- Brak specjalistycznej kadry kontrolującej i audytującej”
Udostępniam pismo szefa Związku Zawodowego Maszynistów Pana Leszka Miętka z lutego 2012 w sprawie zagrożeń związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego.
(naciśnij przycisk „więcej” aby przeczytać pismo)
(Naciśnij na zdjęcie żeby zobaczyć cały tekst)