Poniżej zamieszczam interpelację poselską Skierowaną do Pani Elżbiety Bieńkowskiej, Minister Rozwoju i Infrastruktury, w sprawie planów inwestycyjnych PKP PLK SA na odcinku linii kolejowej nr 131 od węzła kolejowego Tarnowskie Góry do stacji Chorzów Batory w latach 2014-2020
Szanowna Pani Premier,
Ważnym fragmentem linii kolejowej znaczeniu państwowym nr 131 jest odcinek od węzła Tarnowskie Góry przez Nakło Śląskie – Radzionków – Bytom – Chorzów Miasto – Chorzów Batory.
Odcinek ten obsługuje zarówno ruch towarowy jak i pasażerski w Aglomeracji Śląskiej, a sam węzeł kolejowy w Tarnowskich Górach to jeden z najważniejszych w Polsce punktów na mapie infrastruktury kolejowej.
Z kolei część tego odcinka zwłaszcza na terenie miasta Bytom jest związana z oddziaływaniem eksploatacji górniczej, co wpływa na stan techniczny i związane z tym utrudnienia.
Z tych względów zwracam się do Pani Premier o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy wskazany w niniejszej interpelacji odcinek jest objęty w perspektywie lat 2014-2020 pracami przygotowawczymi do jego modernizacji z udziałem środków europejskich? Jaka jest ewentualnie szacunkowo wielkość nakładów niezbędnych PKP PLK do modernizacji tego fragmentu linii kolejowej nr 131?
- Czy na tym odcinku PKP PLK planuje bądź realizuje (z podziałem na konkretne odcinki) prace rewitalizacyjne przyczyniające się do zwiększenia dopuszczalnych prędkości rozkładowych, co ma konkretny pozytywny skutek dla ruchu pasażerskiego regionalnego i dalekobieżnego? Jaka jest szacowana w tym wariancie wielkość nakładów na pełna rewitalizacje tego odcinka linii kolejowej?
- Jaka jest perspektywa uzyskania znacząco lepszych prędkości rozkładowych
w latach 2014-2020 (proszę o dane i harmonogram) pozwalające zwiększyć atrakcyjność połączeń pasażerskich na odcinku Katowice – Tarnowskie Góry? Aktualnie czas przejazdu w transporcie regionalnym obsługiwanym przez Koleje Śląskie na tym odcinku to średnio około 1godz 5 min.. - Jakie PKP PLK planuje w latach 2014-2020 nakłady na przebudowę, modernizację bądź rewitalizację infrastruktury kolejowej węzła Tarnowskie Góry?
Z poważaniem
/-/ Jerzy Polaczek